Emily in Arkansas

eerste blog van 2017

Zoals de titel het al zegt, dit is de eerste blog van 2017... We zitten alweer in de derde maand en ik heb nog helemaal niks geschreven en gepost. Ik ben het meeste alweer vergeten maar ik zal proberen de belangrijkste dingen te vertellen.

Valentijnsdag

Omdat valentijnsdag op een dinsdag viel en Blake en ik elke dinsdag een basketball game hebben, hadden we het op de zonder daarvoor gevierd. Vroeg in de ochtend werd ik opgehaald door Blake, zijn vader en zijn vriendin. We hadden met zn alle ontbeten in een klein leuk tentje. Het restaurant stond bekend om zijn pannenkoeken, aangezien het echt de grootste pannenkoeken zijn die ik ooit heb gezien haha. Deze hele dag voor mij was een grote verrassing dus het ontbijt stond grotendeels uit het raden van waar we nou naar toe gingen. Na een lange rit waren we eindelijk aangekomen bij Turpentine Creek Wildlife in Eureka Springs. Een plek waar ze verschillende tijger-soorten hebben en een aantal beren die ze hebben gered in de VS. Elk dier had zo zijn eigen verhaal en het was echt heel interessant om zo naar de verhalen te luisteren. Hierna zijn we uiteten geweest en werd ik weer thuis gebracht.

Basketball

Zoals football homecoming heeft, heeft basketball Colorsday. Eind januari was het Colorsday en voor Student council was ik de hele dag heen en weer met het helpen van het decoreren van de gym. Zoals met Homecoming hebben we spirit-week, maar helaas was deze spirit-week een beetje een flop vergeleken met de eerste week. Maar goed, Blake was spiritking en begeleidde Hanna (zij zat in court) tijdens de ceremony. De junior- en seniorhigh cheerleaders hadden zich samengevoegd voor echt een super gave pep rally! Het was zeker de beste dans die ze tot nu toe hadden uitgevoerd. Ook was mijn vriendin McKayla gekroond tot Colors Day Queen!! Begin februari was het de laatste home-wedstrijd. Wat dus betekend: Senior night! Alles seniors worden erkend en worden begeleid door hun ouders. Aangezien ik een senior ben mocht ik hier aan mee doen. Het was echt super leuk en het voelt toch wel even speciaal.

Het basketball seizoen was echt super geweldig! Ik heb ontzettend van genoten en ik ben echt van de sport gaan houden. Eind februari waren alle tournaments. Aangezien we conference champs waren geworden, hadden we een first seat in district en waren we automatisch door naar regionals. Districts bestaat uit drie games en meestal moet je de eerset wedstrijd winnen en anders lig je eruit. Maar omdat wij al automatisch door waren naar regionals maakte het niet echt uit. Guess what, we hadden alle wedstrijden in District gewonnen wat ons de District Champs maakte! Super leuk! De week daarop was het tijd voor Regionals. District en Regionals waren beide in Charleston dit jaar dus het was niet al te ver. Net zoals in district, moet je de eerste wedstrijd winnen anders lig je eruit. De eerste hadden we gewonnen, dus we waren automatisch door naar State. In Regionals hadden we verder de tweede game verloren en daarna gewonnen wat ons dus derde maakte! State was dit jaar in Bald knob wat ongeveer 4uur verder is. Dit betekent dat we in een hotel mochten blijven slapen!! We vertrokken op woensdag 1 maart naar Bald knob in de ochtend na practice. Om 8:30 hadden we practice en rond 10uur gingen we de weg op! De ouders hadden alles super leuk versierd in de bus en voordat we weggingen werden we nog uitgezwaaid door Elementary school, super schattig! Onderweg stopten we nog bij een super lekkere burger tent, David's Burger. Echt de lekkerste burgers die ik heb gehad! Daarna naar het hotel toe, spullen droppen en door naar Searcy High school voor practice. Op de kamer zat ik met Madison, Nicole, Haleigh en Lauryn en het was echt super gezellig!! Op woensdag avond was het tijd voor de eerste game, zouden we die winnen dan mochten we tot vrijdag blijven voor de volgende game, zo niet, dan moesten we weer terug naar huis op donderdag ochtend en lagen we eruit en was het seizoen afgelopen. De eerste game moesten we tegen Junction City. Gelukkig hadden we deze gewonnen wat dus betekende dat we tot vrijdag mochten blijven en tegen Osceola moesten spelen. Voor wat relaxing zijn we die avond met het hele team naar de bioscoop gegaan! De game op vrijdag hadden we gewonnen wat betekende dat we op zaterdag weer moesten spelen en dat was de alles beslissende game. Winnen we deze, dan zouden we doorgaan naar de finale! Het was een super spannende wedstrijd tegen Hoxie maar helaas hadden we deze verloren met een aantal punten. De dag daarna zijn we terug naar huis gegaan. Het was echt een geweldig seizoen en ik zal het zeker nooit vergeten!!

Na dat weekend begon al gelijk softball season voor de meiden die basketball speelden. Drie meiden en ik hadden 0 practice gehad ivm basketball en hadden gelijk die eerste maandag al een wedstrijd. Laten we erop houden dat het softball team niet geweldig is, maar dat we er langzaam wel komen haha. We hebben er nu al twee wedstrijden opzitten en er zijn er al een aantal gecanceld ivm het slechte weer. (lees: 25 graden de ene dag en de dag daarna is het aan het sneeuwen.)

Overig

Ergens in januari zijn Tina, James, Blake en ik naar de horseraces gegaan in Hot Springs. Is een aantal uur rijden met de auto maar met het vliegtuig ben je er binnen 45 min. Aangezien ik nog steeds aan het leren vliegen ben mocht ik dus deze 45 min de piloot zijn. Het was echt heel leuk om dit weer een keertje te doen en obviously hebben we het allemaal overleefd (ha-ha). Maargoed, eenmaal in Hot Springs aangekomen zijn we doorgegaan naar de horse-races. Normaal heb ik het echt niet met paarden maar dit was toch wel even anders. We hadden 20 dollar verdeeld over 7 races en ik had aan het einde van de dag 3$ gemaakt! Best oké voor de eerste keer vond ik. Het was echt een ontzettend leuke dag en het was echt super leuk om een keertje mee te maken. Eenmaal terug in het vliegtuig was ik ontzettend moe dus had iemand anders het maar overgenomen. Tijdens zonsondergang zaten wij nog in de lucht en wat was het uitzicht mooi!! Van zulke dingen kan ik nou echt genieten! Ook heb ik een aantal keer gebowld de afgelopen maanden, sleepovers gehad, verjaardagen gevierd, geshopt (oa. promdress gaan uitzoeken, zonder succes helaas), veel uiteten geweest, baseball games van de Razorbacks meegemaakt en kregen we een speciale lunch op school! Alle mensen die werden erkend met A's en/of A's en B's kregen een speciale Mardi Grass lunch. Ik was een van die studentes en het was echt lekker eten! Normaal is het eten op school niet lekker, maar voor dit gingen ze all out. We kregen hamburgers, samples van wat leraren gemaakt hadden en taart. Alles was heel leuk aangekleed in Mardi Grass stijl en het was echt heel gezellig! Ook hebben we een FBLA conference gehad. Aangezien de sectie Sales Presentation geen District- competitie is maar een State competitie, was ik al gelijk door en had ik die dag geen spanning. Begin April is de State Conference en als ik door ga met mijn presentatie ga ik begin Juli naar Anaheim, California, dus laten we allemaal maar even onze vingers kruizen dat mijn presentatie goed gaat komen!


Het is lastig om alles nog te herinneren van wat er is gebeurd in de afgelopen drie maanden, maar ik denk dat ik het nog best oké heb gedaan. Aanstaande zaterdag vertrek ik naar San Francisco voor Springbreak en volgende maand is het al prom. Oh en niet te vergeten, in twee maanden is school alweer afgelopen en zit mijn jaar er alweer bijna op. Times flies when you're having fun.Ik zal proberen wat vaker te schrijven, maar het is toch best makkelijker gezegd dan gedaan.


xoxo - Emily

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active