Emily in Arkansas

Aanmeldingspakket

En we wachten… En we wachten… na eindelijk één maand wachten - lijkt nu echt heel kort, maar voor mij was het nét iets te lang - heb ik eindelijk iets binnen! In de avond van 4 augustus kreeg ik eindelijk een mailtje…

De eerste mailtjes

Na een paar dagen kreeg ik al de eerste mailtjes over mijn persoonlijke account waarop ik facturen kan ontvangen en versturen. De eerste euro’s mochten al worden betaald en dan is het toch wel afwachten op dat ene mailtje… Mijn aanmeldingspakket! Na elke dag al gekeken te hebben, was het op 4 augustus tijd.

Aanmeldingspakket

Ik was op mijn mail aan het kijken nadat ik afgewerkt was van het werk. En daar was eindelijk hét mailtje! Toen ik hoorde dat we werden uitgenodigd om een stukje verse appeltaart te mogen eten bij vrienden van ons, kon ik eerlijk gezegd niet wachten totdat ik weer naar huis toe mocht zodat ik aan de slag kon gaan aan het pakket! Na een account aangemaakt te hebben op de site waar ik mijn pakket moet invullen en de eerste algemene persoonlijke vragen te hebben doorgewerkt, mocht het eindelijk beginnen! Het pakket bestaat uit verschillende kopjes: mijzelf, mijn familie, mijn gezondheid, school en programma informatie. Onder deze kopjes staan dan weer verschillende vragen die bij dat kopje passen. Zo moet ik onder het kopje ‚mijzelf’ bijvoorbeeld een brief schrijven naar mijn toekomstige gastgezin en moet ik onder het kopje ‚school’ formulieren/vragen laten invullen door mijn engels docent en school-decaan.

De eerste afspraken

Omdat ik er al vroeg bij was met het aanmelden, kon ik al rustig aan de slag gaan met het pakket. Omdat ik het meeste wat ik persoonlijk zelf al kan invullen al ingevuld heb, konden de eerste afspraken al gemaakt worden. Zo ben ik 8 augustus langs de dokter gegaan om het doktersformulier in te laten vullen en heb ik ook al meteen een afspraak voor de vaccinaties Hepatitis A en B kunnen maken en deze stond gepland op 12 augustus. Update: De prik deed gelukkig geen pijn! En de volgende afspraak staat al genoteerd op 9 september. Ook heb ik mijn engels docent al gemaild voor een ‚recommendation’ en dan moeten nog de laatste dingetjes worden ingevuld voordat dit pakket alweer klaar is. Ik had gelezen van de vorige students dat het veel werk was, maar ik had niet verwacht dat het zoveel werk zou zijn! Veel persoonlijke vragen en ook een aantal korte brieven die je moet schrijven. Zo moet ik ook (uitgebreid) mijn future goals omschrijven en hoe ik bijvoorbeeld stond tegen community work. Maar het is het uiteindelijk allemaal waard, dus nog even de laatste informatie bij elkaar sprokkelen en dan is dit pakket alweer ready to go!

Lieve reacties

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve reacties die jullie hadden achtergelaten. Ik heb veel complimenten en reacties gekregen en dat had ik echt niet verwacht! Zelfs van de organisatie zelf kreeg ik leuke reacties, dat doet me echt goed. Als jullie nog meer vragen hebben, zal ik ze zo goed en snel mogelijk proberen te beantwoorden.

if your dreams don't scare you, they aren’t big enough’ - xoxo Emily.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active