Emily in Arkansas

de eerste bijeenkomst

Na een lange tijd niks meer geplaatst te hebben, kan ik eindelijk wat leuks schrijven! Het aanmeldingspakket is weg en mijn allereerste bijeenkomst heb ik mogen bijwonen..

aanmeldingspakket

Na al het vele werk van het aanmeldingspakket, was het tijd om die eindelijk op te mogen sturen. 9 september was het tijd om op de ‚submit application’ knop te mogen drukken! het heeft iets meer dan een maand geduurd voordat alles erin stond en ondanks dat het wel leuk was om zo bezig te zijn, ben ik blij dat het voorbij is. Wat was het me toch een hoop werk!

Interview-bijeenkomst

Ook kreeg ik een mailtje binnen met de uitnodiging voor de interview-bijeenkomst. De bijeenkomst vond plaats op 12 september, net als mijn eerste hockeywedstrijd van het seizoen. Jammer, maar achteraf geen spijt gehad dat ik hockey heb afgezegd. Wat was het een super leuke dag! Na wat ochtendhumeuren, een kopje thee en oma’s die langzaam over inparkeren doen, kwamen mijn zussen, ouders en ik na ongeveer iets meer dan een uurtje aan in Arnhem. Op naar het hotel! We werden super leuk ontvangen en na eventjes wachten was het tijd voor een korte introductie. De ouders moesten naar een presentatie luisteren, terwijl ik met nog zeven andere meiden een luister- en leestoets moesten maken. Van te voren had ik al vaak gelezen dat de toetsen niks voorstellen, omdat mensen in bijvoorbeeld China, Frankrijk enzovoort deze toets ook moeten maken. En omdat ons niveau hoger ligt dan dat van hen, was het een piece of cake. Ik was daarom ook niet zenuwachtig, maar had er juist erg veel zin in! Nadat onze luistertoets af was en een namen verwarring tussen mij en mijn naamgenoot ontstond bij mij, werden de eerste al geinterviewd. De rest ging gewoon verder met de leestoets - die overig ook erg simpel was -. Ik was al best snel klaar met de leestoets, dus ik mocht rustig wachten in de kamer waar we werden ontvangen. Niet veel later werd ik al gehaald voor mijn eigen interview. Wat was dit leuk zeg! Het was niet vervelend voor mij om Engels te praten, ook al weet ik van mijzelf dat ik geen Engels-ster ben. Ondanks dit, ging het best vloeiend voor mijn gevoel en kon ik mijzelf wel goed verstaanbaar maken. Er kwamen vragen voorbij zoals: ‚Wat zijn je hobbies’, ‚Voor welke familie samenstellingen sta je allemaal open’, ‚Wat zou je in -situatie- doen?’ enzovoort. Ook mocht ik mijn regio voorkeuren aangeven. Lastiger dan je denkt! Ook al is er geen garantie dat je in die regio’s word geplaatst, heb ik gekozen voor de regio’s Western en Southwest. Dit zijn de staten: Alaska, Arizona,, California, Colorado, Hawaii, Idaho, Nevada, New Mexico, Montana, Oklahoma, Oregon, Texas, Utah, Washington en Wyoming. Als ik het goed heb. Genoeg plek dus!

Afsluiting

Na wat gekletst te hebben met de meiden en een groepswhatsapp aangemaakt te hebben, gingen we naar huis. Nog even langs de Mcdonalds om het echt in te luiden en daarna nog een filmpje gepakt. Pixels, echt een aanrader! Ik hoop snel wat te horen of ik geaccepteerd ben en dan kan het zoeken beginnen! Ook heb ik alweer mijn tweede prik gehad, dus voorlopig kan ik niks meer doen dan wachten….

I’d rather look back at my life and say ‚I can’t believe I did that!’ instead of saying,

‚I wish I did that…’ - xoxo Emily.

Reacties

Reacties

Justine

Spannend! Ben heel benieuwd waar je terecht gaat komen Emmo!

esmee

Heey,
Super leuk allemaal! :) ik kan nog helemaal herinneren hoe het bij mij ging, hoe leuk ik het allemaal vond maar ook dat ik best zenuwachtig wad voor de uitslag, want ik wou zooo graag dat ik werd geaccepteerd.
Ik zit inmiddels al weer 5 week hier in Amerika. En heb nog niet een keer gedacht; waarom doe ik dit?
ik heb het ontzettend naar mijn zin en kan niet wachten wat er verder nog gaat komen, ik weet zeker dat ook jij een super tijd tegemoet gaat komen.
Als je vragen hebt, kan je het altijd zeggen.

Groetjes esmee
en heel veel plezier de komende tijd.

Emily

Hee Esmee!

Lijkt me echt leuk om dan zoiets terug te lezen, omdat je het zelf dan ook hebt mee gemaakt. Ik heb ook erg veel zin in de komende maanden en kan eigenlijk niet wachten tot het juli is! Ik wens je nog een top tijd tegemoet en als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen, bedankt!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active