Emily in Arkansas

Welcome in New York

Hee allemaal,

Bij mijn laatste blogpost vertelde ik dat ik mijn verhalen over New York in een andere blogpost zou zetten. Bij deze!

Nadat we naar de Mall waren gegaan hebben we eigenlijk in het hotel gezeten en zijn we gaan slapen. De nacht verliep niet zoals we wilden. We werden al gebeld op onze wake-up call, terwijl we die pas twee dagen later nodig hadden.. Daarom werden we al rond 5uur wakker, omdat Nikki om 5uur wakker gemaakt zou worden. We begonnen de dag met een ontbijtje in het hotel. Leek erg lekker te zijn, maar was eigenlijk niet zo. Daarna zijn we met de bus naar het centrum gereden en hebben we veel verschillende dingen gezien zoals St. Patrick's Cathedral en Trump Tower. We begonnen in Central Park en hebben daar onze Tourguide ontmoet: Dahlia. Een super leuke en spontane meid met de stem van Mila Kunis haha. We zijn door Central Park gelopen en zijn langs bekende punten gelopen die iedereen wel herkend uit films. We gingen lunchen in Madison Square Park en zijn daarna door gegaan naar de Highlight van New York. Dit is een oude metrolijn die boven de stad loopt en waar allerlei planten en bloemen geplant zijn. Na deze wandeling door naar Chinatown. Chinatown viel voor mij wel tegen, had er iets meer van verwacht dan alleen maar visgeur. Wel hebben we daar lekker een drankje (of twee) gedronken en zijn daarna weer terug naar de bus gegaan. Na deze visgeur zijn we naar de Brooklyn Bridge gegaan en zijn we daar overheen gaan wandelen. Het uitzicht was echt super mooi en ik raad het iedereen aan! Na deze wandeling waren we wel toe aan een etentje bij Hardrock cafe op Times Square. Onze buiken waren goed gevuld en zijn daarna naar Top of the Rock gegaan, waar je heel New York kon zien terwijl alle lampen aanstonden. Super mooi uitzicht!! Na deze mooie ervaring zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn we vrijwel meteen in slaap gevallen.

Deze nacht verliep iets beter en we mochten ook uitslapen. Beetje jammer dat dat niet lukte, dus zijn we maar gaan kletsen bij iemand op de kamer. Onze dag begon nu bij 9/11 memorial, wat echt heel mooi was. Ik dacht dat het kleiner zou zijn, maar het is echt heel groot. We kregen uitleg van Dahlia en wat haar ervaring met 9/11 was. Vanuit dit punt zijn we naar de ferry gegaan die ons naar Statue of Liberty zou brengen. Het uitzicht op deze boot was echt geweldig! We konden de skyline van Manhatten zien, de drie bruggen en natuurlijk Statue of Liberty. We hebben veel foto's kunnen maken, zoals elke tourist zou doen hahaha. We mochten nog even lunchen en als dutchies zijn we naar Potbelly gegaan op aanrader van Dahlia. Lekkere broodjes hebben ze daar!! Hierna mochten we naar Coney Island, een plek waar ik heel benieuwd naar was. Het deed me denken aan Rocket Power, met de pier en attracties. Het was echt zo leuk daar! we hebben twee uur vrije tijd gekregen op Coney Island en we zijn in twee attracties geweest. Ik denk dat ik de hand van Aniek helemaal heb fijn geknepen, maar wat was het gaaf zeg!! We zijn bij het strand gaan chillen en hebben daarna een drankje of een ijsje gehaald. We hebben het hier afgesloten met een pizza bij de Pizzaria. Terug in de bus gingen we naar Times Square. We zouden veel vrije tijd hebben, maar uiteindelijk hadden we maar een half uurtje. Gauw wat foto's maken en door naar de Disney winkel hahaha. Ook hebben we op Times Square wat souveniertjes gehaald voor het thuisfront.

Eenmaal weer terug in het hotel hebben we nog wat informatie gekregen en afscheid genomen. Ik moest er om 7uur uit en om 10uur vertrok mijn vliegtuig naar Chicago. In Chicago had ik maar een half uurtje om mijn overstap te halen naar Betonville/Fayetteville. Ik heb moeten rennen, but I made it!! Hierna stond mijn gastgezin op mij te wachten met een bordje 'Welcome Emily" met amerikaanse vlaggen en balonnen! Op de heenweg naar huis zijn we gestopt om Sushi te eten en thuis hebben we een film gekeken en pizzarolls gegeten. Tijdens de film ben ik in slaap gevallen dus ben ik gauw naar bed gegaan toen ik wakker werd. De volgende dag hebben we spullen ingepakt en hebben we ontbeten met Gravy and Biscuits. Hierna volgde een lange reis in de auto naar Memphis!

XOXO - Emily

Reacties

Reacties

Pappa

Allemaal heel herkenbaar vooral t in slaap vallen in de bioscoop na een lange dag haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active