Emily in Arkansas

First day of school

Hey allemaal,

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk al gezien hadden, had ik vorige week maandag mijn eerste dag op school. Maar ik zal eerst beginnen bij waar ik was gebleven bij mijn vorige blog. Die donderdag 11 augustus waren Tina, James en ik naar de Open House gegaan. Een Open House is simpel gezien een tijd waarin je op school alle leraren kan zien en een rondje door de school kan doen. Bij de Open House heb ik dus mijn leraren ontmoet en wat studenten, waaronder een van de meisjes die ik al sprak voordat ik kwam, Lizeth. Ook zijn we uiteten geweest voor de verjaardag van een van de vrienden van James en Tina en uiteten geweest met wat vrienden. De eerste keer gingen we sushi eten en de tweede keer pizza.. Blijft jammer dat ze hier geen all you can eat-sushi hebben. Bij het pizza-eten, was er een meisje dat ook senior is en bij mij in het basketball team zat. De avond was heel gezellig! Op vrijdag ben ik samen met een vriendin van Chase en Chase naar Crystal Bridges gegaan, wat een bekend museum is hier. Niet heel groot, maar wel leuk.. Denk dat we er een uurtje hebben gelopen en toen hadden we alles al gezien. We zijn daarna bij Mojitos, wat een mexicaans restaurant is, gaan eten.

First day

Op maandag 15 augustus was het zo ver. Om 6:40 ging mijn wekker en na een lekker ontbijt en wat foto’s konden we om 7:35 doorgaan naar school.. Ik voelde me echt weer een brugpieper die voor het eerst naar school ging hahaha. Ik liep naar de cafetaria en de principal stelde me voor aan wat seniors. Op naar first period! Omdat het dus de eerste dag is, gingen ze alle regels herhalen. Ik zit met first period bij freshmen/9 grade, dus moest ik ook naar de aula om naar alle regels te luisteren. Eenmaal terug in de klas kregen we gelijk huiswerk. We moeten onszelf voorstellen op twee kantjes en daar kun je 100% voor krijgen??? Na dit uurtje ging ik door naar American history. Hier zit ik gelukkig met meer seniors en wat juniors. In deze les werden alle seniors naar de aula geroepen om de regels aan te horen, die ik nu dus twee keer gehoord heb. Na wat uren verder zat kwam ik erachter dat ik in 4th period opeens in de verkeerde klas zat, dus ben gauw naar de andere klas gegaan.. Moet er nog steeds aanwennen hoe het rooster werkt, maar buiten dit ging het wel prima…. oeps.. Met lunch zat ik met Lizeth en haar vriendinnen. Ze waren allemaal heel aardig en gelukkig zit ik ook met een paar bij een paar klassen. Hierna had ik nog een aantal klassen, basketball en daarna was ik uit.

Ik zit dit jaar met drie anderen exchange students op de school en ze zijn allemaal Duits. Helaas zit er niemand in mijn grade, want zijn ze allemaal 10th grade. Iedereen was heel geïnteresseerd met waar ik vandaan kom, maar het viel me wel op dat de meesten nog nooit van Nederland hadden gehoord. Ook kreeg ik een paar domme vragen… maar goed, ik kon er wel om lachen „Hebben jullie ook Chocolade in Nederland?” „Is de taal die jullie daar spreken hetzelfde als Engels?" Nou, tuurlijk hebben we chocolade en nee… Nederlands is niet hetzelfde als Engels. Ook doen mensen alsof ze Nederland kennen, maar ik moet ze vaak nog helpen herinneren waar het écht ligt.Iemand vroeg ook hoe ik hier was gekomen... nou lijkt me sterk dat ik hier met de boot ben gekomen. "Heb je je naam moeten veranderen om Amerika in te komen" - uh nee.

Verder ben ik ook al begonnen met practice. Na een hoop gezeik voor een physicaltest, ben ik eindelijk afgelopen vrijdag begonnen met practice... Jezus wat is dit zwaar hahaha als je mij een beetje goed kent weet je dat ik absoluut geen conditie heb, dus probeer dan maar opeens 2km aan rondjes te rennen + 2km aan trap op-en-af lopen.. Coach vertelde wel even dat mijn hoofd zo rood was, dat het leek alsof het ging ontploffen! Thanks.

Weekend

Na de eerste week was ik toch wel heel moe. Ik merk dat ik wel rond 8/9uur al aardig moe word in de avond. Op vrijdagavond waren we uitgenodigd door een vriendin van Chase om naar een bonfire party te komen. Zij hebben zelf ook elk jaar exchange students in huis en dit jaar hebben ze er een uit Belgie en uit Nederland. We hebben gezellig wat gekletst en smores en cookie-cake gegeten. Cookiecake is eigenlijk een taart wat bestaat uit een bodem van koek. Op zaterdag zijn we naar de Mall geweest en andere winkels en moest ik een cadeautje halen voor Raegan's verjaardag. Op zondag had ik de verjaardag van Raegan! We zijn gaan zwemmen en naderhand zijn we om het vuur gaan zitten en hebben we (uiteraard) smores gegeten. Het was een geslaagd feestje!

De tweede week van school is aan de gang en ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik heb me ingeschreven voor student council en daar zal ik komende donderdag meer over horen.Ook heb ik afgelopen maandag mijn seniorpictures gehad. Ik zou je eens vertellen, dat is toch veel beter dan schoolfotos in nederland hahaha. Hier wordt er echt de tijd voor je genomen en de fotografe was zooo aardig! Ze zei precies hoe ik het beste hoe ik kon gaan zitten en als mijn haar niet zat deed zij het weer in model etc. Ik heb denk ik meer dan 25 min daar gezeten voor mijn seniorpictures. Ook hebben we wat foto's gemaakt in mijn gap and gown, dus ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien! In het weekend heb ik mijn eerste ayusa meeting bij de Lake, dus dat wordt vast een gezellige dag! Ik laat gauw meer iets van me weten.

XOXO - Emily

Reacties

Reacties

Jus

Hee Emily, heb je wel eens gehoord van chocolade? Schijnt echt lekker te zijn, echt wat voor jou!

Anton

Je hebt witte, lichtbruine die we melkchocolade noemen en donkere die we puur noemen. Ook noten maken de chocolade tot een ware delicatesse.????

Han

Emily, wat is je hoofd toch rood; net een tomaat. Kijk maar uit dat hij niet gaat ontploffen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active