Emily in Arkansas

Life begins at the end of your comfort zone

Hee allemaal,

Sinds mijn laatste blog zijn er weer een aantal dingen gebeurd. Maar laten we beginnen bij waar we gebleven waren.

Augustus

In het laatste weekend van Augustus hadden we een Ayusa meeting. We zijn naar de lake gegaan en hebben daar wat regels gehoord. Na een flinke Amerikaanse hamburger zijn we snel het water ingegaan. Ik ben niet de enige Nederlander die mijn CR, Stacy heeft, dus het was wel fijn om weer even Nederlands te praten met Lieve. Na de eerste ronde tube-ers zijn wij een poging gaan wagen. Tuben houdt eigenlijk in dat een soort band achter een boot aan slingert aan een touw en je moet proberen jezelf op de band te houden terwijl de boot vaart. Lijkt makkelijker dan je denkt hahaha. Ik heb me echt kapot gelachen en we hebben er mooie foto’s aan over gehouden. Omdat mijn gastgezin bevriend is met de familie van Stacy en Stacy zelf, waren we tot laat nog blijven kletsen. Savonds kwamen de fireflies tevoorschijn en hebben we die proberen te vangen met Jake en Maddie, de kleinkinderen van Stacy. Ook heb ik mijn video van New York ge-edit, dus als je die wilt bekijken kan dat hier: https://www.youtube.com/watch?v=5VmY0nVPaO8 . Ik probeer elke maand van alles te filmen, maar aangezien ik het meeste ben vergeten in Augustus combineer ik dat samen met september.

September

2 September was het zover, de eerste football game. Het was de game waar ik echt naar uitkeek! Twee vriendinnen van mij waren helemaal verkleed in het groen naar school gekomen en we waren allemaal enthousiast voor de peprally. In het Collaberative-uurtje na lunchtijd, gingen we naar het footballfield om nóg enthousiaster te worden voor de footballgame. Na schooltijd ben ik naar huis gegaan om te douchen en daarna kwamen Raegan en Dalton mij oppikken om naar de game toe te gaan. Verkleed in groen en met pon-pon’s, gingen we naar onze vijand West Fork. The student section was zó enthousiast, het was echt gekkenhuis! Ik heb zeker genoten tijdens de wedstrijd en we hebben West Fork lekker verslagen met 28-8. Na de game zijn we naar Raegan’s huis gegaan en voordat we ons gingen klaarmaken, hadden we Dalton’s verjaardag gevierd met een chocoladetaart! Eenmaal klaargemaakt voor de fair samen met Lizeth, was het tijd om te gaan. De heenweg ging niet zo soepel, maar ik kan je vertellen dat ik hard heb moeten lachen. Op de fair was het Midnight Madness wat betekent dat je voor een bepaalde prijs overal onbeperkt in alle rides mag. Op de kermis heb ik voor het eerst een caramel apple en funnelcake gehad. Funnelcake is eigenlijk te vergelijken met oliebollen, maar dan met nog meer vet. Ik voelde me ook echt heel misselijk de ochtend daarna door al het vette eten wat ik die avond had gegeten. Anyways, rond 2uur zijn we terug gegaan en zijn we bij Raegan blijven slapen. Blijkbaar, was er die ochtend een earthquake. Ik heb er zelf niks van gemerkt omdat ik nog lag te slapen, maar die ochtend zat heel mijn Facebook vol met berichten over de earthquake.

Op zaterdagmiddag werd ik gedropt bij Jake en Maddie en heb ze bezig moeten houden tot een uur of 2 smiddags. Stacy kwam mij toen ophalen om door te gaan naar de lake. We gingen namelijk kamperen! Halverwege zijn we gestopt en hebben we het grootste ijsje dat ik ooit gehad heb gehaald. Ik moet zeggen, hij was wel erg lekker hahaha. Hierna ben ik verder gegaan met mijn gastmoeder en zijn we naar the Dam gegaan, waar de camper al uitgestald stond. Samen met twee anderen koppels hebben we de rest van het weekend doorgebracht. De overige 2 dagen bestonden uit veel lachen, dansen, eten, drinken, vissen, zwemmen en relaxen. Ik heb zeker genoten van deze Labor-day weekend!

Op dinsdag hoorde ik dat ik was veranderd van klas. En god wat was ik daar blij mee hahaha. Ik zat eerst in physical science tussen alle freshmen. Niks mis mee, maar als ze zich gedragen als je kleine zusje (sorry step) wil je daar het liefst zo snel mogelijk tussenuit. Ik ben toen overgeplaatst naar de computerklas van physical science en ik werd goed ontvangen! Meteen vele gesprekken met klasgenoten gehad in plaats van daadwerkelijk de lesstof maken… Oeps. Maargoed, ik geniet er van! Verder hebben we ook op vrijdag de tweede game gehad. Ik begin er al steeds meer van te snappen en ik geniet ook steeds meer tijdens de game! Uiteraard hebben we deze ook weer gewonnen, Go Pirates! Op zaterdag 10 september hadden we een Wedding waar we naar toe gingen. Ook al kende ik niemand en was het echt een family-wedding, ik heb me zeker vermaakt bij de Photo Booth-stand hahaha. Rond een uur of 12 waren we weer thuis en zijn we meteen gaan slapen. Zondagochtend heb ik wafels als ontbijt gemaakt voor mijn gastgezin. Ook al had ik nog nooit wafels gemaakt, ze waren goed gelukt! Een van de redenen waarom mijn gastgezin mij had gekozen, was omdat ik later graag piloot wil worden. Mijn gastgezin heeft zelf een klein vliegtuig en vandaag was de dag dat ik die mocht zien! Ik kan je vertellen, wat is dit ontzettend gaaf!! Het uitzicht was echt prachtig en ik weet zeker dat we dit nog vaker gaan doen.

Ik begin me steeds meer op mijn gemak te voelen en het basketball-season komt ook steeds dichterbij. Ik kan niet wachten om eindelijk te gaan basketballen in plaats van alleen maar rondjes te rennen. Ik had nooit gedacht dat ik zou gaan basketballen, maar ik probeer hier alles een kans te geven. Probeer overal "ja” op te zeggen, zelfs op de dingen die je normaal nooit zou doen. Er zijn al veel dingen geweest die ik normaal nooit zou hebben gedaan maar hier toch heb gedaan/geprobeerd. Net allemaal pakten ze goed uit, maar ben wel blij dat ik het geprobeerd of gedaan heb. Does that makes sense?

Ik hou jullie nog op de hoogte!

"life begins at the end of your comfort zone” - xoxoEmily

Reacties

Reacties

willeke

hoi emily fijn dat je het er goed naar zin heb en zeker de verhalen die je schrijft zijn heel leuk om te lezen ik kijk al uit naar het vervolg gr vanuit leende

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active