Emily in Arkansas

Homecoming, concert, football games.

Hee iedereen,

Het is al meer dan een maand geleden dat ik voor het laatst een blog heb geschreven. En dit klinkt echt als een standaard reden, maar ik heb er gewoon echt geen tijd voor gehad. Wat natuurlijk ook weer een goed teken is. Er is zoveel gebeurd, dus ik moet echt goed gaan nadenken zodat ik niks vergeet.

Spiritweek en homecoming

Aan het einde van september werd er bekend gemaakt wie er in homecoming court zat van elk jaar. De week daarna hadden we spiritweek. Spiritweek is eigenlijk een soort mini-carnaval op school. Iedereen verkleed zich naar het thema van die dag met de bedoeling om enthousiast te worden voor de game on friday. Aan het einde van de week is het namelijk homecoming-game inclusief de homecoming parade en alles. Maargoed, het weekend voor homecoming bleef Pauline, de duitse exchange student, bij ons slapen. We hebben die dag aan onze tutu's gewerkt voor ene van de spiritdagen + we hebben onze eigen groen en witte tutu's gemaakt voor de games. We hebben veel gelachen, gegeten en een potje pool gespeeld. Maargoed, op maandag was het dus de eerste dag van de spiritweek. Maandag was "color-war". Elke klas droeg zijn eigen kleur en de seniors waren rood. Op dinsdag was het opposite day. Opposite day houdt in dat je dus het tegenovergestelde verkleed dan normaal. Voor deze dag hadden Pauline en ik onze tutu's gemaakt. We hadden een amerikaanse-vlag tutu gemaakt en onze kleren waren helemaal in de kleur van de amerikaanse vlag. Voor de mensen die hem snappen, wij zijn beiden niet amerikaans en daarom waren we dus verkleed als 'amerikanen'. Op woensdag was het squad-day. Samen met Ashlen, Lizzie, Lizeth, Raegan, Mckayla en Hailey waren we verkleed als Greys Anatomy. Op donderdag was het thema Halloween-day, dus je kon van alles zijn. Ik was verkleed als Agnes van Despicable me en op vrijdag werd ook aangekondigd dat ik deze dag had gewonnen! Echt super leuk dat het zo werd gewaardeerd. Op vrijdag was het Pink out/Green and white, dus dat spreekt wel voorzich. Heel de week lang hadden we gewerkt aan onze senior floot voor de homecoming parade. Samen met Shelby, Wrylee and Mckayla zaten wij in de auto en mochten we snoep gooien naar de kleine kinderen van elementary school + middle school. Na de parade gingen we naar de gymzaal voor de homecoming ceremony + peprally. Savonds voor de game werd er aangekondigd wie van de senior-maids de queen was geworden. Na de game hadden we de homecoming dance. Onze school is zo klein, dat mensen het raar vinden als je verkleed naar de dance gaat. Niemand droeg dus jurken en iedereen ging gelijk na de game daarnaar toe. Ergens wel jammer, maar dat neemt niet weg dat ik alsnog heel veel plezier had.

Fall conference, Luky bryan, blooddrive and movies.

Op 11 oktober had ik een fall conference van een van de clubs waar ik in zit, FBLA. FBLA staat voor Future Business Leaders of America en het wordt hier echt heel serieus genomen. We hadden de eerste fall conference en er werd hier iedereens kennis getest, uitgelegd wat voor club het is en er werden weer prijzen uitgedeeld. Ik was in september al eerder naar een conference gegaan voor FBLA, maar dit was toch wel even anders. Op 13 oktober gingen we naar het Luke Bryan concert toe!! Luke bryan is een super populaire country zanger hier en ik moet eerlijk toegeven, hij mag er wezen. Samen met Lizzie zijn we er heen gegaan en ondanks de regen was het alsnog super leuk. Op 18 oktober had onze school een blood-drive. Dat houdt dus in dat je op school bloed kan doneren, heel de dag lang. Omdat ik in student council zit, had ik me aangeboden om mee te helpen. Zelf wilde ik ook heel graag bloed doneren, maar na een uur wachten vertelde de vrouw mij doodleuk dat ik niet kan doneren omdat er in Nederland ergens in 1990 ofzo een Mad Cow disease was... Oke dan.. Verder had ik die dag ook een afspraak bij de ostheopaat voor mijn knie. Al een week lang deed het ontzettend pijn en het werd er maar niet beter op. Zij vertelde dat ik naar een orthopedist moest gaan maar tot die tijd niet mocht mee trainen tijdens practice. Ik baalde hier ontzettend van, maar het was wel beter voor mijn knie. Op die vrijdag werd mij verteld dat ik een "jumpers knee" had. Gelukkig niks ernstigs dus! Nu sport ik dus met een soort knie brace en neem ik 3x per dag 2 ibuprofen pillen in en 's avonds ligt er een zak ijs op mijn knie. Ik ben in iedergeval wel blij dat de pijn steeds minder wordt en dat ik weer kan en mag mee trainen! Op donderdag werd onze training verstoord met de mededeling dat we de 5K run moesten gaan doen met de kleine meiden van de elementary school. Elk jaar is er een 'girls for the run'-run en rennen we 5K. Het hele basketball team, inclusief jongens, rennen met de kleine meisjes om ze aan te moedigen. Ik zelf rende gewoon met een paar jongens van het basketball-team mee en elke keer als een van de kleine meiden stoppte met rennen, probeerde we haar aan te moedigen om door te gaan. Tijdens het rennen werd ik uitgenodigd door Will en Blake om samen met hen en Pauline naar de film toe te gaan. Die avond zijn we met z'n allen naar Ouija gegaan en ondanks dat Blake en ik eerst de verkeerde zaal in liepen, was het wel gezellig. Ikzelf heb me vooral stuk gelachen om het feit hoe bang iedereen was haha.

Pumpkin carving party

Ook hadden Lizzie en ik afgelopen weekend een pumpkin-carving feestje georganiseerd. Aantal vrienden kwamen langs en samen gingen we pumpkins carven. Het was echt super gezellig en mijn pompoen kwam er nog best oke uit te zien. Die avond zijn Lizzie en ik naar de haunted forrest gegaan die mijn school organiseerde. Moet eerlijk toegeven, ik vond het best eng hahaha. Ik kan zelf echt niet tegen haunted houses of haunted forrests, maar het scheelt dat Lizzie nog banger was dan ikzelf. Daarna zijn Blake, Hanna, Lizzie en ik die avond nog wat gaan doen met z'n vieren.


Footballgames

Niet alleen high school heeft een homecoming game, maar ook college. Op 15 oktober ben ik samen met Chase naar de homecoming football game gegaan van de razorbacks. Helemaal in stijl gekleed en een ontbijtje bij iHop gehad, waren we klaar om te gaan! Ik ben zo blij dat ik hier naar toe kon, het was echt geweldig! De razorbacks hadden hun beste game gespeeld van het seizoen en sfeer was echt top! Verder ben ik ook naar bijna alle high school games gegaan. Afgelopen vrijdag was het Senior night en de Pirates moesten tegen hun grootste vijand Elkins spelen. Er werd al weken lang over gepraat en het werd zelfs live uitgezonden. Ondanks dat Elkins echt ons dik had verslagen, had ik echt een leuke avond gehad. Na de game ben ik samen met Pauline, Blake en Will naar Rock n Bowl gegaan. Ik was al een aantal weekenden eerder met de familie daarnaar toe gegaan dus ik had al een beetje kunnen oefenen. Ikzelf ben echt zo slecht in bowlen en dat werd nu maar weer bevestigd hahaha.

Verhuizen

Ook zijn we afgelopen weken druk bezig geweest bij het huur-huis. Chase ging namelijk met haar vriend daar inwonen, maar er moest nog zoveel gedaan worden na dat de andere huurders eruit waren gegaan. We hebben alles opnieuw geverfd en er moest dagelijks schoon gemaakt worden in verband met vlooien die ze hadden achtergelaten. Afgelopen weekend was het eigenljk klaar en kon ze beginnen met verhuizen!

Ookal heb ik echt het idee dat ik meer dan de helft vergeet te vertellen was het echt een super maand. De tijd gaat zo snel en ik kan niet geloven dat ik hier al bijna 100 dagen zit. De teller staat nu op 94 en ik wil eigenlijk dat de tijd veel slomer gaat. Iedereen laat me hier zo welkom voelen en het klikt ook steeds beter met iedereen. In het begin voelde ik me heel vreemd en wist ik niet goed wat mensen van me vonden, maar nu kan ik met iedereen gewoon een praatje houden, zelfs als ik gewoon in de rij sta voor een lepel voor mijn yoghurt hahaha. Over 10 dagen begint het basketball seizoen en het wordt echt heel druk. We beginnen met een tournament van 8 november tot 12 en het ligt er echt aan of de eerste wedstrijden gaan winnen of niet. Vanaf daar is het eigenlijk elke week op dinsdag en vrijdag een wedstrijd, wat dus echt veel zwaarder is dan elke dag trainen tot 5uur. Ondanks dat het spel nog steeds af en toe heel verwarrend kan zijn, voelt het goed dat de coach mijn inzet waardeerd. Ik kan echt niet wachten tot het seizoen dus gaat beginnen!

xoxo - Emily

Reacties

Reacties

Pascal arnold

Super dat je zo enthousiast bent over je leuke tijd in Amerika en verder ben ik bij dat je knie niet zo ernstig was dan gedacht en fijn dat je zo gewaardeerd word en hopelijk is het weer goed zodat jullie lekker kunnen sporten buiten afin heel goed nieuws dus en keep up THE good spirit en Manu thans to THE fam Depew ze zijn echt fantastisch xxx aps

yvanderkruit@gmail.com

Super om te kezen. Veel plezier nog. Groeten van Lean haar moeder;-)

yvanderkruit@gmail.com

sara

echt een super blog nu heb ik echt zin om high school te doen in Amerika heb je misschien tips als ik in Amerika ben?

emily

Hee sara, als je jouw email kan geven kan ik je genoeg tips geven! :D

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active