Emily in Arkansas

November + December

Hee iedereen,

Laat ik eerst mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niks heb geschreven voor meer dan een maand. Niet dat het alleen voor jullie vervelend is, maar ook voor mij. Ik moet nu namelijk nog harder nadenken over wat ik allemaal heb gedaan, dus ik ga proberen om het zo chronologisch mogelijk te vertellen haha.

Hiking

Op 29 oktober ben ik samen met Pauline en mijn ouders gaan hiken hier in de buurt. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee meer hoe het plekje heet, maar de omgeving was prachtig. Ik vond het zo ontzettend leuk om te hiken dus ik hoop ook echt dat we dit vaker gaan doen zodra het weer beter wordt. Het weer is hier namelijk echt zo ontzettend raar. Ik dacht dat Nederland al vervelend was, maar het kan dus nog erger. Het scheelt wel dat -9 graden niet voelt als -9 graden en dat het nu al weer begint op te klaren naar 19 graden. Maar ik kan wel vertellen dat ik sneeuw heb meegemaakt in Amerika, ook al was het maar voor 1 dag.

Senior

Anyways, het weekend na het hiken heb ik mijn senior pictures laten maken door mijn CR. We zijn samen met Chase en Tina naar Arkansas University gegaan en hebben echt geweldige foto's gemaakt met alle herfstkleuren. Ik ben zo ontzettend blij met het resultaat! Ik ben echt totaal niet fotogeniek, maar er zitten toch echt een paar leuke foto's tussen. Ook ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet serieus kan kijken voor een camera, dus dat wordt oefenen voor de volgende senior pictures. Ook heb ik mijn gap and gown besteld en mijn yearbook picture uitgekozen. Het begint nu toch wel heel erg dicht bij te komen als ik eerlijk ben. Ik besefte het me nog niet zo goed, maar graduation is toch al in 5 maanden en de tijd gaat sneller dan je denkt. Alle mensen hadden dus vorige week vrijdag, maandag en dinsdag finals, maar aangezien ik voor elk vak een goed punt had + ben bijna altijd aanwezig, was ik voor alles exempt en had ik drie extra vrij dagen. Het is nu namelijk winter break (eindigt op 3 januari) dus ik was best wel blij met een langere vakantie.

Thanksgiving

Een van de dingen waar ik ontzettend naar uitkeek was Thanksgiving. Thanksgiving is een Amerikaanse feestdag wat onder meer bij de exchange students bekend staat met veel eten! En zeker dat het veel eten was. De familie van Tina en James' zus kwam langs en samen met Stacy (mijn CR) and wat andere familie vrienden, hebben we thanksgiving gevierd. De dagen voor Thanksgiving hadden we besteed aan het maken van taarten, grocery shopping en het huis schoonmaken voor alle gasten. Ik heb echt zo ontzettend genoten van Thanksgiving! De familie is zo ontzettend leuk dus ik heb me zeker vermaakt. We hebben de Parade gekeken en na het eten zijn we wel bekend gaan shoppen op Black Friday. We zijn naar Walmart gegaan en Kohl's en het was echt een en al gekte. De dag daarna ben ik met Tina, Chase and Sabra maar gaan shoppen voor kerstcadeau's wanneer het minder druk was. Ik moet zeggen, ik ben aardig geslaagd. De meeste kerstcadeaus heb ik dus ook kunnen kopen op deze dagen en het scheelde me toch wel aardig veel geld. Verder hebben we veel bij het kampvuur gezeten, veel verhalen verteld en veel gelachen! Ik heb ontzettend genoten van deze break.

Basketball

Elke dag training en twee keer per week een wedstrijd is niet niks, maar ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin! De twee belangrijkste conference games hebben we gewonnen en ik weet niet of ik het al had verteld, maar we waren derde geworden in het eerste tournament. Volgende week hebben we nog een tournament dus het wordt afwachten hoe dat gaat aflopen. Elke game is zo zenuwslopend en ik ben echt zo blij dat ik een deel van het team ben! Afgelopen dinsdag hadden we Secret Santa met het team voor wat teambonding en elke game-day maken de ouders eten voor ons klaar. Het seizoen loopt door tot ergens in februari dus ik kan gelukkig nog wel langer genieten.

Datenight

Op 4 december ben ik dus op date geweest met mijn vriend. Buiten het feit dat we al heel veel dingen samen doen en hij me al ontzettend veel heel laten zien hier, blijft hij me telkens maar verrassen. Eerst zijn we naar Olive Garden geweest, een plek waar ik al super lang naar toe wilde. Het was zo ontzettend lekker! Ik kan het iedereen aanraden haha. Hierna zijn we naar 'the cross' gegaan in town. Het is een kruis dat licht geeft en dat boven op de berg staat. Vanuit dat punt kun je neer kijken op de hele stad en je kan wel raden dat het er ontzettend gaaf uitzag! Hierna zijn we naar the lights gegaan at the Square in town. Volgensmij heb ik hier al eerder over verteld, maar het is een plek dat versierd is met kerstlichtjes. Ik ben er al een aantal keer heen geweest en de eerste keer dat ik er heen ging was ook met Blake, mijn vriend, maar het blijft mooi om er heen te gaan. Verder zijn we ook nog laatst op dubbeldate geweest met Pauline and Will en ging een vriend van ons ook nog mee. We zijn naar de movies gegaan en nadat we de eerste film hadden gezien zijn we maar naar een andere zaal gelopen voor een andere film.. oops. Ik denk dat dit ook wel past onder het kopje 'datenight', maar ik kreeg een paar dagen geleden een appje van een andere Exchange student Aniek met de vraag waar ik woonde. Ik vertelde dat ik in Arkansas woonde dichtbij Fayetteville, waarop zij antwoorde dat ze daar toevallig langsreed om 7uur 's avonds. Aniek woont zelf in Arizona en was op een roadtrip naar Michigan! Snel wat geregeld en om 8uur stond ik klaar bij Pieology. Super gaaf en spontaan!! Het was in het begin zo raar om weer Nederlands te spreken en Tina zei dus ook dat ik 'Denglish' (dutch and english) aan het praten was hahaha maar het was zo ontzettend leuk!

Babyshower

Ik heb twee babyshowers gehad in een weekend. De eerste was op zaterdag, waarbij we verschillende spelletjes speelden en een romper gingen versieren. Ik had twee spelletjes gewonnen en ik had dus twee chocoladerepen en twee giftcards gewonnen, super leuk!! Op zondag was de andere babyshower en die was toch wel iets anders dan de ene op zaterdag. Minder mensen maar het was wel even leuk.

Christmas

Omdat ik toch nog een beetje Sinterklaas in Amerika wil vieren, heb ik samen met mijn vriendinnen het dobbelspel gespeeld. Eerst hadden we de hele tafel vol staan met hapjes en hebben we over van alles en nog wat gekletst. Toen we eenmaal uitgegeten waren, kon het spel beginnen. Het was zo ontzettend leuk! Uiteindelijk eindigde ik met een bodysplash, cadeaukaart voor Starbucks, chocolade en fluffy sokken. Hierna heb ik de avond doorgebracht met vrienden en ben ik bij een vriendinnetje blijven slapen! Een paar weekenden terug werd ik uitgenodigd door de familie van Blake om mee te gaan naar een christmas party. We gingen naar zijn tante's huis en hebben daar spelletjes gespeeld, lekker gegeten en cadeautjes uitgepakt. Ik had helemaal niet verwacht dat ik cadeautjes zou krijgen, dus ik was zo dankbaar voor het feit dat ze aan mij hadden gedacht, super gaaf! Helaas heb ik een dirty- sweater party gemist. Met mijn familie en de vriendengroep hadden we een dirty-sweater party staan op een vrijdag avond, maar helaas had ik toen een basketballgame en kon ik er niet op tijd bij zijn. Maar om het goed te maken halen we de gezelligheid gewoon in morgen, met Secret Santa met dezelfde mensen. De lootjes zijn al een aantal weken geleden getrokken en ik heb de cadeautjes ook al klaar.

Afgelopen dinsdag bleef ik de avond slapen bij Ranya met Pauline. We hadden al heel lang het idee om naar Silver Dollar City toe te gaan en dat zouden we dus ook gaan doen op woensdag. Helaas moest ik weer de partypooper zijn en werd ik om 5uur sochtends wakker met ontzettend veel buikpijn. Van het een kwam het ander en ik heb zowat alles uit moeten spugen. Ik ben dus ook naar huis gegaan en heb heel de dag in bed geleden tot donderdag avond, omdat ik een surprise party had georiganiseerd voor Pauline (omdat ze volgende week vertrekt). We hadden afgesproken bij een Chinees restaurant met wat vrienden en haar hostmomen het was zo ontzettend leuk! ze had helemaal niks door en ik ben blij dat ik dit voor haar heb kunnen regelen.

Ik ben volgensmij zoveel vergeten te vertellen maar voor nu laat ik het hierbij.

Ik weet niet of ik nog iets ga schrijven voor het nieuwe jaar begint, dus ik wens alvast iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

XOXO - Emily

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active