Emily in Arkansas

Happy new year!

Happy new year iedereen!

2016 was het jaar waarin ik mijn Havo diploma heb gehaald, het jaar waarin ik afscheid heb genomen van mijn familie om naar Arkansas toe te verhuizen, het jaar waarin ik voor het eerst nieuwe dingen heb gedaan die ik voorheen nooit zou doen, het jaar waarin ik vriendschappen heb gemaakt die ik nooit vergeet en het jaar waarin ik meer over mezelf heb geleerd. Laat 2017 nog beter worden dan 2016!!

Christmas timeee!

Op zaterdag 24 december was het zover, kerstmis! Ik was zo ontzettend enthousiast. Het blijft toch wel raar om zo ver van je familie vandaan te zitten, vooral tijdens de feestdagen, maar ik moet zeggen dat het heimwee toch wel meeviel. Misschien komt het ook wel doordat ik heel de ochtend met mijn familie heb gefacetimed en zo hun kerstgourmet-diner heb mee kunnen maken en spelletjes met ze heb gespeeld. Rond 3 uur ging ik door naar mijn eigen amerikaans kerstfeest toe. Al voor Thanksgiving werden de lootjes getrokken voor Secret Santa. Eigenlijk was het niet eens meer zo heel secret, want iedereen kreeg de lijst doorgestuurd met wie wie had. Ik had Nannie voor Secret Santa. Omdat mijn Engels docent, Colbi, in de vriendengroep zit van mijn hostparents, werd ik telkens bijgehouden met de laatste roddels rondom het kerstfeest. Haar man had mij dus getrokken, maar werd gebeld door Cauleen met de vraag of ze konden ruilen. Niet wetend tegen de regels in had hij dus ja gezegd. Je kan dus wel begrijpen dat Colbi er niet blij mee was aangezien zij er naar uit keek om mij cadeautjes te kopen. Maargoed, eenmaal super overdressed aangekomen bij het feest konden we beginnen met het diner. Super lekker was het! Na een tijdje gingen we eindelijk de cadeautjes open maken en ik was echt heel erg verwend!! Het was een zeer geslaagde avond. Eenmaal thuis aangekomen konden we het niet laten om de pakketjes onder de kerstboom al open te maken. Eigenlijk niet zoals het hoort, want je hoort ze pas de ochtend daarna open te maken, but oh well. Wederom weer verwend. Ik had het echt niet verwacht, aangezien ik dit hele jaar al als een groot cadeau zie!

De ochtend daarna hebben we ontbeten en hebben we onze stockings leeg gehaald. Nog meer goodies!! Ik heb vooral veel make up producten gekregen en die had ik wel nodig. Over make up gesproken, ook heb ik een box van Justine ontvangen met kerstcadeautjes. Nogmaals, thanks Juicy :D. Nadat we de stockings leeg hadden gehaald gingen we naar the Lake toe. Stacy (mijn cr) en haar familie was daar en we hebben daar het folie-spel gespeeld. Het folie spel is een grote bal vol met cadeautjes wrapped in folie. Iemand anders is aan het dobbelen en wanneer dat persoon dubbelgooit moet je de bal doorgeven. Het doel van het spel is dus om zoveel mogelijk cadeautjes eruit te krijgen, maar je mag het folie niet breken. Ik heb verschillende kleine dingen gewonnen en 2 dollar hahahaha. We zijn hier tot savonds laat gebleven.

Officieel was kerst nu dus afgelopen, maar aangezien Blake en ik nog cadeautjes voor elkaar hadden gingen we gewoon door, zoals in Nederland. We hadden films gekeken en cadeautjes uitgewisseld. Blake had een siradenkistje voor me gemaakt met daarin een armband en een ketting. Ook hadden zijn ouders cadeautjes voor me gekocht, super lief!!

Basketball

Buiten deze vrije dagen kon ik het niet echt een break noemen. Op dinsdag 27 december gingen we gewoon weer verder met practice. Op woendsdag 28 december begon ons tournament en daarom zijn Chase en ik samen gaan lunchen. Het was echt een super leuke plek om te ontbijten/lunchen. Dus, van woensdag tot en met vrijdag 30 december hadden we een tournament in Alma en we hadden het zo slecht nog niet gedaan. We hadden er 2/3 gewonnen! Daarna denk je er van af te zijn tot de break is afgelopen, maar nee hoor. Op de laatste dag van de break, 3 januari, mochten we gewoon weer door met rennen... Heerlijk. Ik kan in iedergeval wel met zekerheid zeggen dat ik niet hoef op te letten op mijn gewicht, want ik ren al het vettige eten er toch wel weer af. Om het tournament af te sluiten zijn Blake, Cutter, Will, Boone en ik gaan schaatsen.

Nieuwjaar

Mij werd allang verteld dat nieuwjaar in Amerika niet zo geweldig is als in Nederland, dus ik had me er al op voorbereid. Eerst bleef ik een tijdje op het feest waar mijn gastouders waren, maar daarna ging ik door naar mijn eigen feest. Een vriendin van mij, Emily, jarig op 31 december en hadden we een surprise party voor haar. Super leuk!! Ze had het echt niet verwacht en met wat mensen hadden we het nieuwe jaar ingeluidt. Weer een keertje iets anders om het jaar nuchter in te luiden hahaha. Na het feest en na 12uur moesten Blake en ik Landon (zijn broertje) ophalen van zijn feest. We hebben hem thuis afgezet en toen zijn er een paar vrienden langs gekomen. Ik moet zeggen, het was zo slecht nog niet, maar ik kan niet wachten om het volgend jaar in Nederland weer te vieren. Op zondag en maandag hebben we vrijwel niks gedaan en hebben we thuis gewoon gechilld.

Ook hebben we in de vakantie weer een tripje gemaakt met het vliegtuig. Jake, kleinkinderen van Stacy, vroeg al een jaar lang of hij met James mee mocht vliegen. Hij wilde dus zo graag, dat hij zelfs aan Santa had gevraagd voor kerst. Eerst gingen we Joe, James' broer opzoeken en het kerstcadeautje afgeven. Aangezien hij dicht bij de Missouri state line woont, zijn we gauw nog even op de terug weg door gereden zodat ik een foto kon maken bij het bord. Maargoed, op onze weg terug kwamen we langs Springdale, waar het vliegtuig staat. We zijn van Springdale naar Fayetteville teruggevlogen en toen mocht Jake eindelijk een keer mee vliegen! Het was zo ontzettend schattig om te zien hoe enthousiast hij was. Aangezien Blake nog nooit heeft gevlogen wilde hij graag ook een keer mee en is hij met ons terug gevlogen naar Springdale om de auto op te halen. Ik heb alleen geen idee meer wanneer we dit hadden gedaan, oops.

Op 3 Januari, de laatste dag van de break, zijn Chase, Tina en ik naar Fort smith gegaan. Na practice zijn we wat gaan shoppen en hebben we heerlijk gegeten bij Anna's. Een klein restaurantje wat voornamelijk vol zat met oude mensen, maar het was ontzettend lekker! En omdat het dinsdag was kregen we gratis taart :D.

Op 4 januari zijn Blake en ik weer samen uiteten gegaan. Dit keer zijn we naar Red Lobster gegaan, omdat ik daar nog nooit was geweest. Het was echt super lekker en zeker een aanrader, maar ik moet zeggen dat Olive Garden toch wel mijn favoriet blijft!

School

Op 4 januari was het weer tijd om naar school te gaan, helaas. Het nieuwe semester is begonnen dus nieuwe vakken! Zo ziet mijn rooster er nu uit:

1. Spanish 2

2. American History

3. Computer Applications 2

4. Health

5. English 12

6. Plant Science

7. Transitional Math

8. Basketball

Zoals je ziet heb ik Phyiscial Science ingeruild voor Spanish 2, Speech voor Computer Applications, Civics voor Health en Spanish 1 voor Plant Science. In maart is het Basketball seizoen ook afgelopen en ruil ik die in voor Softball. Na 2 dagen school was het eigenlijk alweer tijd voor een een vrije dag want op vrijdag ochtend kregen we het bericht dat het een snowday was. Op donderdag na school begon het al met sneeuwen, maar de laatste keer dat het hier begon te sneeuwen was het al gelijk weg. Nu bleef het dus de hele nacht sneeuwen wat dus een vrije schooldag betekent! woehoe! Mijn coach wilde nog doorgaan met practice ook, maar ik kon mijn driveway niet eens uit dus lucky me. Na een tijdje had Chase me opgehaald en gingen we ergens lunchen. Na de lunch hebben we bij haar thuis een film gekeken en zijn we daarna met de hele familie uiteten gegaan bij Longhorns. Super lekker! Toen we weer bij Chase waren gingen we weer een film kijken en toen zijn we maar naar huis gegaan. Gisteren hebben we weer een chill dagje gehouden en ben ik nog bij Blake geweest, niet veel bijzonders dus.

Colorsday is over twee weken en dat betekent Spiritweek!! Verder staat er niet veel bijzonders op de planning buiten Spiritweek en Colorsday en veel basketball games voor deze maand. Ik hou jullie gauw weer op de hoogte.

xoxo - Emily

PS: hier is mijn video van Oktober. Ik loop echt heel erg achter met mn videos, but oh well.

https://www.youtube.com/watch?v=wxhzmXz5j2A

Reacties

Reacties

Justine

You're welcome Emmo! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active