Emily in Arkansas

Laatste maand in Nederland

Hee allemaal,

het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, maar toch heb ik niet stil gezeten. 4 juni was de laatste bijeenkomst, heb alle spuiten en bloedprikken al achter de rug, verzekering is geregeld en ik heb mijn visum binnen..

Bijeenkomst

4 juni zouden we de laatste bijeenkomst hebben voordat ik naar Amerika zou gaan. Samen met mijn stiefvader en mijn moeder zijn we naar Hilversum toe gereisd om deze bijeenkomst bij te wonen. Ik werd al gelijk de auto uitgetrokken door Nikki en Emily toen ik daar aankwam, dus ik werd wel leuk ontvangen hahaha. Snel Lean nog uit haar auto halen en dan door met mijn ouders naar de wel-bekende foto voor de Amerikaanse vlag. Mijn stiefvader en moeder gingen naar een andere presentatie dan dat ik ging, dus die heb ik de halve middag niet meer gezien. Wij gingen eerst naar een zaal en gingen maar met zijn vieren aan een tafel zitten. Al gauw werd deze tafel gevuld door anderen American-dreamers en hebben een naam-rondje gedaan. Ookal zitten we met de meesten al in een groepsapp, sommigen herkende ik niet. Daarna gingen we luisteren naar een soort talkshow van iemand van TA en iemand van Ayusa en mochten we gezellig gaan Kahoot-en. Na deze presentatie een korte pauze en mochten we wat te drinken halen. Ook hebben we toen de hele schaal met mini stroopwafels opgegeten, omdat we gewoon zoveel honger hadden hahaha. Hierna kregen we nog een presentatie waar we nog meer informatie kregen. Nadat we vol zaten van al deze informatie, mochten we de goodiebag ophalen met een t-shirt, kofferriem, pas- en papierenboekje en nog meer formulieren. Een groepsfoto gemaakt en toen ben ik gauw weer de auto ingestapt. Ik wilde eigenlijk snel weer in de auto zitten, omdat ik nog naar een festival toe zou gaan. De dag was zeker geslaagd!

Prikken

Ook heb ik mijn TBC-test gehad. Na lang uitstellen moest ook ik eraan geloven dat ik toch mijn bloed moest laten aftappen voor een testje. Na ongeveer anderhalve week kreeg ik de uitslag binnen dat ik geen TBC zou hebben, gelukkig.

Visum en verzekering

Na vele formulieren op het internet in gevuld te hebben, ben ik op 27 juni om 6uur opgestaan om om 7uur in de auto onderweg naar Amsterdag te gaan. Ik was rond 9uur bij de Amerikaanse Ambassade en stond rond kwart over 9 alweer buiten. Eerst werd mij gevraagd of ik mijn telefoon bij had. Gelukkig had ik vantevoren al mijn troep inclusief telefoon bij mama gedumpt, die nog lief in de regen op mij stond te wachten nadat ik buiten kwam hahaha. Vervolgens moest ik door een metaaldetector en moest ik mijn papieren laten zien. Ik kreeg het nummertje 35 en toen ik in de wachtruimte zat waren ze al bij nummer 32, dus ik was al gauw aan de beurt. Ik werd naar het loket geroepen en moest daar 3x mijn vingerafdruk opnieuw laten bedrukken, wat formulieren meegeven, paspoort afgeven en een pasfoto laten zien. Daarna mocht ik weer gaan zitten en vervolgens werd ik weer naar een loket geroepen en werd mij verteld dat 'your visa is approved'. Gauw weer naar binnen en lekker wat geshopt met mijn moeder. Twee dagen daarna kreeg ik mijn paspoort met visum weer terug. Ook kreeg ik mijn verzekeringspas binnen, die ik ook lekker zelf aan elkaar mocht plakken hahaha. Nu kan ik dus legaal en verzekerd naar Amerika toe!

Diploma

Jaa, 16 juni was het zover, ik werd gebeld met het nieuws of ik geslaagd of gezakt zou zijn. Na 1uur en ongeveer 40 minuten wachten van de totale 2uur, werd ik eindelijk gebeld. En ja hoor, ook ik was geslaagd!! Niet met de beste cijfers die je ooit zal zien, maar ik ben geslaagd! 6 juli is de diploma-uitreiking en dan heb ik het papiertje echt binnen. Natuurlijk hebben we die dag afgesloten met een etentje met de hele familie in Eindhoven!

Nu staan er nog veel leuke dingen op de planning, veel feestjes, dagjes weg, etentjes en mijn afscheidsfeest en dan is het zover. Dan mag ik over 27 dagen met diploma, visum, verzekering en gezondheidsverklaring naar de States toe! Het komt echt steeds dichterbij en ik zou ook echt niet weten wat ik allemaal mee zou mogen nemen met mijn maximale 33 kilo (handbagage + bagagekoffer)..

"But i'm not leaving" - xoxo Emily

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active